КНП "Бершадська окружна лікарня інтенсивного лікування"
Міністерство охорони
здоров'я України
 

Вакцинація від COVID-19

Дата: 12.10.2021 09:09
Кількість переглядів: 385

 

Фото без описуМіністерство охорони здоров'я України
Маршрути підтримки власників COVID-сертифікатів
Заклади охорони здоров'я

Версія документа 1.0.0 від 29.09.2021

 

 

 

Зміст

Використані в документі скорочення 1

Що таке Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і як його отримати 2

Що таке COVID-сертифікат і як його отримати 2

Як створюють мій COVID-сертифікат? 3

В яких випадках пацієнта щодо COVID-сертифіката перенаправляти 4

Перенаправляємо до служби підтримки Дії в таких випадках 4

Направляємо до контакт-центру МОЗ 4

В яких випадках до вас скеровує контакт-центр МОЗ 4

Контакт-центр МОЗ перенаправляє до сімейного лікаря 4

Контакт-центр МОЗ перенаправляє до ЗОЗ, в якому робили щеплення 5

Коли має допомогти лікар 5

Запит вирішуються лікарем або ЗОЗ, що робили щеплення в таких випадках: 5

Найчастіші причини, через які пацієнт не отримує
Міжнародне свідоцтво про вакцинацію 5

Найчастіші причини, через які пацієнт не отримує COVID-сертифікат 5

Як допомогти із отриманням документів про COVID-статус 5

Алгоритм перевірки даних про вакцинацію через МІС, для знайдення причини,
через яку пацієнт не отримує COVID-сертифікат 5

Алгоритм перевірки даних про ПЛР-тестування пацієнта через МІС,
для знайдення причини, через яку пацієнт не отримує COVID-сертифікат 7

Алгоритм перевірки даних про одужання пацієнта від COVID-19 через МІС,
для знайдення причини, через яку пацієнт не отримує COVID-сертифікат 7

Типові запитання пацієнтів і відповіді 8

 

Користуйтесь пошуком по документу для швидкого знаходження дій з підтримки.

Із запитаннями, на які на знайшли тут відповіді,  просимо звертатись через форму зворотнього зв'язку: forms.gle/7FEs1BjEJ4eaXMSz6

Використані в документі скорочення

НКЦ — Національний контакт-центр

МОЗ — Міністерство охорони здоров'я

СП Дія — служба підтримки порталу державних послуг Дія

МІС — медична інформаційна система

ЛІС — лабораторна інформаційна система

Що таке Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і як його отримати

Паперовий документ, в якому підписом лікаря і печаткою закладу засвідчено статус вакцинації щодо певної хвороби. Його форму схвалила ВООЗ і він має діяти у всіх країнах, що з 2005 року зобов'язались дотримуватись "Міжнародних медико-санітарних правил" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/897_007#Text), як зробила Україна 2011 року (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/893-2011-%D0%BF#Text). Документ захищено доброчесністю лікарів, пацієнтів та міжнародними зобов'язаннями.

Рекомендований вигляд (не про колір паперу, а про зміст документа) можете бачити за посиланням на сайті ВООЗ.

who.int/ihr/IVC200_06_26.pdf

Макет свідоцтва для друку за посиланням:

Форма свідоцтва.docxhttps://docs.google.com/document/d/1s82S4pF83a-Gi1jVjSDccR9_MB1nLMJV/edit

Міжнародне свідоцтво про вакцинацію вам видрукує сімейний лікар за фактом отримання щеплень. Друкувати документ можна на білому папері.

Що таке COVID-сертифікат і як його отримати

Це електронний документ на екрані або папері, що підтверджує вакцинацію, негативний результат ПЛР-тестування або те, що ви одужали від COVID-19. COVID-сертифікат — перший представник нового типу документів, що дозволяють перевірити їхню справжність, приналежність певній особі та чинність на момент перевірки. 

 

(Згідно з постановою КМУ № 677 COVID-сертифікат — документ в електронній формі, що підтверджує вакцинацію від COVID-19, негативний результат тестування або одужання особи від зазначеної хвороби, який формується та видається уповноваженою установою держави, містить персональні дані власника і передбачає можливість автоматизованої перевірки чинності документа та його належності власникові)

 

Кожен можете отримати його самостійно на порталі державних послуг Дія id.diia.gov.ua або у однойменному мобільному застосунку для Android , iOS та Huawei.

 

Які підстави для отримання COVID-сертифікатів в Україні?

Вакцинація;

Одужання від COVID-19;

негативний ПЛР-тест.

Важливо: COVID-сертифіки, що підтверджують негативний ПЛР-тест чи одужання від COVID-19 поки ще технічно не впроваджені — не видаються в Україні. Планується їхня доступність з 16 жовтня 2021 року.

Кожен може мати одночасно кілька міжнародних COVID-сертифікатів, приміром, один на підставі одужання і другий — на підставі щеплення.

 

Україна видає міжнародний та внутрішній COVID-сертифікати.

 

Що дають COVID-сертифікати та які можливості відкривають?

Із міжнародним COVID-сертифікатом вільно подорожуйте щонайменше до 43-х країн, що увійшли до Довірчої мережі еЗдоров'я ЄС. Список учасників розширюється щомісяця. 

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/coronavirus-response/safe-covid-19-vaccines-europeans/eu-digital-covid-certificate_en

 

Міжнародний сертифікат:

– на підставі повної вакцинації діє 365 днів;

– на підставі неповної вакцинації діє 120 днів;

– на підставі одужання від коронавірусної хвороби діє 180 днів;

– на підставі негативного тесту, рахуючи від дати-часу взяття матеріалу на аналіз:

– ПЛР-тесту діє 72 години.

 

Внутрішній сертифікат призначений для використання тільки в Україні у різних життєвих ситуаціях. Він лише один. Його строк дії — це найвіддаленіша дата чинності одного серед ваших міжнародних COVID-сертифікатів.

(Тобто, якщо у вас є міжнародний COVID-сертифікат про ПЛР-тест, чинний 72 години, та сертифікат про вакцинацію із терміном чинності — 180 діб, то термін дії внутрішнього сертифіката складе 180 діб.)

 

Внутрішній сертифікат може бути відображеним в інтерфейсах Дії із жовтим фоном, якщо він створений на підставі неповної вакцинації — першої дози дводозної вакцини. Він буде чинним 120 днів від дати отримання такої дози.

Частиною зазначеного сертифіката може бути відцифрований образ обличчя його власника, отриманий з е-паспорта/е-паспорта для виїзду за кордон.

 

І міжнародний та внутрішній COVID-сертифікати дозволять їхнім власникам мати менше обмежень під час посилення протиепідемічних заходів щодо коронавірусної хвороби.

Міжнародні та внутрішні сертифікати мають на території України однаковий статус.

Для зручності використання міжнародні та внутрішні сертифікати, що підтверджують вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини, мають жовтий колір (жовті сертифікати), а однією дозою однодозної вакцини та двома дозами дводозної вакцини — зелений колір (зелені сертифікати).

 

Перевірити чи сертифікат дійсний та чинний, як паперовий, так і той, що на екрані, можна за QR-кодом. Достатньо відсканувати його за допомогою мобільного застосунку Дія.


 

Розробкою та технічною реалізацією COVID-сертифікатів спільно займаються команди МОЗ, Мінцифри, НСЗУ, МЗС, ДПСУ.

Як створюють мій COVID-сертифікат?

Лікар проводить щеплення, вносить записи про це через Медичну інформаційну систему (МІС) і при цьому підписує особистим цифровим підписом.

МІС має передати цей електронний медичний запис до центральної бази електронної системи охорони здоров'я України (ЕСОЗ).

Далі користувач підтверджує свою особу на порталі або у мобільному застосунку Дія. Робить запит своїх COVID-сертифікатів і при цьому надає право Дії отримати в ЕСОЗ відповідні медичні дані.

Медичні дані для  COVID-сертифікатів Дія отримує виключно від ЕСОЗ, а персональні —  від ЄДДР.

Дія формує та засвідчує COVID-сертифікат (-и) за специфікаціями ЄС. Власник COVID-сертифікату може отримати і використовувати його у мобільному додатку або на порталі Дія.

Внутрішній сертифікат формується виключно з використанням мобільного додатка Дія (станом на зараз) одночасно з формуванням міжнародного сертифіката та на підставі відомостей, які надійшли для формування зазначеного міжнародного сертифіката з ЕСОЗ та Єдиного державного демографічного реєстру або е-паспорта/е-паспорта для виїзду за кордон.

Міжнародні та внутрішні сертифікати мають на території України однаковий статус і встановлювати випадки використання виключно міжнародного або внутрішнього сертифіката забороняється.

В яких випадках пацієнта щодо COVID-сертифіката перенаправляти 

Перенаправляємо до служби підтримки Дії в таких випадках

- Заявникові не вдається згенерувати цифровий образ обличчя ("сфотографуватися") в Дія.Підпис і при цьому її/його не влаштовує отримати COVID-сертифікат як файл pdf на Порталі державних послуг Дія.

- Запитання стосуються встановлення або особливостей користування порталом державних послуг Дія або мобільним застосунком Дія, неможливістю відправити запит на створення COVID-сертифікату. 

- Заявник вже має COVID-сертифікат і запитання пов'язане із його використанням.

- Заявник вже мав COVID-сертифікат в мобільному застосунку Дія, але той перестав відображатись після оновлення застосунку або виходу з облікового запису.

- В меню послуг Дії відсутня закладка COVID-сертифікат.
 

Направляємо до контакт-центру МОЗ

 за номером гарячої лінії 0800 60 2019 або через онлайн форму звернення issue.covid19.gov.ua 

 в таких випадках:

- Пацієнт звертається для уточнення статусу/терміну опрацювання заявки, яку він залишив через чат-бот або форму звертання для МОЗ;

- Щеплення, щодо якого звертається пацієнт, не робили у вашому закладі і ви не бачите його через МІС.

В яких випадках до вас скеровує контакт-центр МОЗ 

Контакт-центр МОЗ перенаправляє до сімейного лікаря

- Коли можливо внести дані тільки з вторинного джерела

- Коли потрібно доповнити інформацію про пацієнта або виправити ПІБ, РНОКПП, дату народження 

- Коли потрібно оформити запит до НСЗУ про усунення дублювання даних пацієнта в ЕСОЗ, якщо він має кілька профілів.

(nszu.gov.ua/ogoloshennya-pro-ukladennya-dogovoriv/dlya-medichnih-zakladiv/listi-rozyasnennya)

- Коли потрібно оформити запит до НСЗУ про усунення дублювання даних двох різних пацієнтів ЕСОЗ, які співпадають за ПІБ та датою народження.

(nszu.gov.ua/gromadyanam/osobistij-prijom/citizen-form)


 

Контакт-центр МОЗ перенаправляє до ЗОЗ, в якому робили щеплення

Лікар, який робив щеплення, вніс дані про нього із неточностями або не вніс.

Коли має допомогти лікар

Запит вирішуються лікарем або ЗОЗ, що робили щеплення в таких випадках:

- запит на генерацію COVID-сертифікат через Дію відправлено, але сертифікат не сформовано

— на підставі вакцинації, яка проведена;

— на підставі одужання;

— на підставі ПЛР-тесту.

- заявник має COVID-сертифікат за одну дозу дводозної вакцини, а очікував отримати за повний цикл вакцинації, який вже отримав.

Найчастіші причини, через які пацієнт не отримує Міжнародне свідоцтво про вакцинацію

- пацієнт не отримав щеплення;

- пацієнт очікував отримати Міжнародне свідоцтво про вакцинацію в Дії, а потрібно звернутись до свого сімейного лікаря;

- щеплення виконані в різних ЗОЗ і дані не завантажені з МІС до ЕСОЗ;

- пацієнт відсутній у базі даних ЕСОЗ

Найчастіші причини, через які пацієнт не отримує COVID-сертифікат

- помилки у введенні даних про вакцинацію

— серії вакцини;

— поєднання серії і типу вакцини;

— номера дози для дводозних вакцин;

— дані про щеплення внесені з вторинного джерела (часто, це є правильним і до лікарів не має запитань; запитання до ЗОЗ, які не підключились до ЕСОЗ досі і наражають користувачів на складнощі);

- не дотримано рекомендований час між дозами дводозних вакцини;

- до ЕСОЗ не внесені дані пацієнта, які дозволяють його ідентифікувати однозначно;

- є дублі профілів пацієнтів в ЕСОЗ.

Як допомогти із отриманням документів про COVID-статус

Алгоритм перевірки даних про вакцинацію через МІС, для знайдення причини, через яку пацієнт не отримує COVID-сертифікат

Перевірити наступні дані про пацієнта, які є обов'язковими:

1. ПІБ українською та англійською, як в паспортних документах

2. РНОКПП (Реєстраційний номер облікової картки платника податків, раніше називався  — індивідуальний податковий номер — ІПН)

3. Дата народження, як в паспорті/свідоцтві про народження

4. Актуальний номер телефону, на якому можливо приймати і відсилати смс.

 

Додаткові дані про пацієнта:

5. УНЗР (унікальний номер запису в Єдиному демографічному реєстрі)

Якщо ви є власником одного із біометричних документів: ID — картка, чи то паспорт громадянина України для виїзду за кордон, то УНЗР прописаний у вашому документі.

6. Дані з документів, що підтверджують батьківство (опіку) над іншою особою, для котрої також мають бути внесені до ЕСОЗ усі аналогічні дані.

 

Дані про вакцину:

7. Тип вакцини (з довідника, наданого ЕСОЗ).

8. Номер партії вакцини (з довідника, наданого ЕСОЗ або ампули/упакування вакцини).

 

Дані про процедуру щеплення:

9. Порядковий номер отриманої дози вакцини.

10. Час між першою і другою дозами дводозної вакцини має вкладатись у вказаний діапазон в залежності від вакцини, що застосована для другої дози

 

Назва вакцини

час між дозами, дні

мінімальний

максимальний

Comirnaty (Pfizer)

21

180

Spikevax (Moderna)

28

180

Vaxzevria, AstraZeneca, AstraZeneca SK Bio, Covishield

28

180

CoronaVac

14

180

Janssen

366

відсутній

 

11. Час після щеплення в залежності від вакцини:

 

Назва вакцини

набуття чинності COVID-сертифікатом, час у днях

після першої дози

після останньої дози

Comirnaty (Pfizer)

1

1

Spikevax (Moderna)

1

1

Vaxzevria, AstraZeneca, AstraZeneca SK Bio, Covishield

1

1

CoronaVac

1

1

Janssen

14

для однодозної вакцини не визначається

 

12. Дата, до якої дійсний сертифікат:

 

вид сертифікату

термін чинності

жовтий сертифікат на підставі вакцинації (першою дозою дводозної вакцини)

120 календарних днів від дати вакцинації

зелений сертифікат на підставі вакцинації (повним курсом)

365 календарних днів від дати останньої дози повної вакцинації

зелений на підставі одужання

180 календарних днів від дати підтвердження діагнозу тестом на  COVID-19

зелений на підставі негативного ПЛР-тесту

72 години від дати здавання біологічного матеріалу на аналіз

 

Особливості введення даних до ЕСОЗ

13. Відсутність дублів записів в ЕСОЗ.

14. Чи підписав лікар медичний запис про вакцинацію.

15. Чи синхронізовано з ЕСОЗ цей медичний запис про вакцинацію.

16. Чи запис про кожну дозу вакцини внесено з первинного джерела (тим, хто робив щеплення).

(Якщо із "вторинного джерела" — перенесений із зовнішнього документу то Міжнародне свідоцтво про вакцинацію формуватиметься, а COVID-сертифікат — ні.)

Алгоритм перевірки даних про ПЛР-тестування пацієнта через МІС, для знайдення причини, через яку пацієнт не отримує COVID-сертифікат

1. Чи на момент запиту ще не минуло 72 години від дати та часу здавання заявником біологічного матеріалу на ПЛР-аналіз?

2. Чи лабораторія / ЗОЗ підключена до ЕСОЗ?

( посилання  буде додано, щойно такий перелік стане публічно доступним)

3. Чи лабораторія / ЗОЗ є в переліку акредитованих для ПЛР-тестування щодо COVID-19?

(www.phc.org.ua/verifikovani-moz-laboratorii-ukraini-scho-testuyut-na-covid-19-metodom-plr)

(data.gov.ua/dataset/4a189823-ac82-453f-9592-8ec1d73f0abb)

4. Сімейний лікар може перевірити через МІС чи видно запис із результатами тесту (спостереження з кодом 94500-6 — Виявлення нуклеїнових кислот (РНК) SARS-CoV-2 передане через Діагностичний звіт). Ще не всі лабораторії приєднані, тому така можливість не є гарантованою

5. Якщо сімейний лікар бачить запис із результатом тесту, то чи результат цього тесту негативний?

6. Перевірити якість даних про самого пацієнта в ЕСОЗ  за цим алгоритмом п. 1-6  (посилання). 

Алгоритм перевірки даних про одужання пацієнта від COVID-19 через МІС, для знайдення причини, через яку пацієнт не отримує COVID-сертифікат

1. Чи заявник звертався до лікарів і отримав діагноз "короновірусна хвороба"?

2. Чи з часу встановлення діагнозу минуло 180 календарни діб?

3. Чи з часу встановлення діагнозу минуло 14 календарних діб? (COVID-сертифікат може бути виданий не раніше 14-того календарного дня від дати встановлення діагнозу).

4. Сімейний лікар може перевірити чи встановлено діагноз на підставі позитивного тесту на COVID-19.

5. Перевірити якість даних про самого пацієнта в ЕСОЗ за цим алгоритмом п. 1-6  (посилання). 

Типові запитання пацієнтів і відповіді

 

Запит пацієнта і/або опис помилки

Шаблон дій та відповіді

До сімейного лікаря: "Випишіть мені COVID-сертифікат".

Отримати COVID-сертифікат можливо тільки на порталі або через мобільний застосунок Дія.

 

Лікарі роблять щеплення і вносять дані до електронної системи охорони здоров'я.

На місці можемо видрукувати "Міжнародне свідоцтво про вакцинацію", якщо вас влаштовує.

Отримав Міжнародне свідоцтво про вакцинацію із даними про дві дози, але не формується COVID-сертифікат або формується "жовтий" із однією дозою.

Перевірити дані пацієнта про вакцинацію, яка не потрапила до COVID-сертифікату за цим алгоритмом  (посилання). 

Діяти відповідно до виявленого

Якщо користувач отримує статус "Не має даних про вас" після запиту на COVID-сертифікат

Перевірити дані пацієнта про вакцинацію за цим алгоритмом  (посилання).

Алгоритми перевірки даних пацієнта про ПЛР-тестування (посилання)

Фото без опису

Перевірити дані пацієнта за цим алгоритмом п. 1-6  (посилання). 

 

За потреби звернутись до НСЗУ із запитом уникнення дублювання.

 

Національна служба здоров'я України листом від 02.11.2018 № 994-18 надає рекомендовану форму  заяви та порядок її подання для:

-   припинення декларації про вибір лікаря, що надає первинну медичну допомогу;

-   зміни даних про метод автентифікації пацієнта (номер телефону).

 

Untitledhttps://nszu.gov.ua/storage/editor/files/994-18.pdf

 

https://nszu.gov.ua/storage/editor/files/forma-zayavi.docx

В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:

Заголовок:
Немає даних про вас

Текст:

Ми не знайшли ваші дані. Зверніться до сімейного лікаря, щоб він вніс вас до електронної системи охорони здоров'я

Фото без опису

Перевірити дані пацієнта за цим алгоритмом п. 1-6  (посилання). 

 

Діяти відповідно до виявленого

Фото без опису

Потрібно просити пацієнта увійти до мобільного додатку і відновити Дія.Підпис або скористатись порталом Дія.

В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:

 

Заголовок:

У вас немає негативних ПЛР-тестів

Текст:

Ми не знайшли дані про негативний ПЛР-тест. Якщо він у вас є, то зверніться до місця проведення тесту, щоб ваші дані перевірили 

Алгоритми перевірки даних пацієнта про ПЛР-тестування (посилання)

 

Діяти відповідно до виявленого

В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:

 

Заголовок:

Сертифікат про негативний ПЛР-тест недоступний

Текст:

Установа, де ви робили ПЛР-тест, не входить до переліку МОЗ. Це означає, що результат не підтягнеться в Дії. Тут можна ознайомитись із переліком визнаних МОЗ лабораторій.

Алгоритми перевірки даних пацієнта про ПЛР-тестування (посилання)

 

Якщо організація не входить до числа акредитованих ЦГЗ для ПЛР-тестування на COVID-19, то  COVID-сертифікат не може бути виданий

В інтерфейсі Дії у відповідь на запит пацієнт побачив таке:

 

Заголовок:

Сертифікат про вакцинацію недоступний

Текст:
Ви зможете додати його лише після другого щеплення. Якщо ви вже його зробили, то зверніться до пункту вакцинації, щоб ваші дані внесли 

Оновіть мобільний застосунок.

Запитайте повторно COVID-сертифікат (якщо на цей час вже відбулось оприлюднення цих нових можливостей)

Якщо не вдається через мобільний застосунок, спробуйте за допомогою сайту Дія diia.gov.ua


« повернутися

Вхід для адміністратора